Sabit disk (Hdd) soğutucusu yapımı

Bazı hdd ler gereğinden fazla ısınıyor! Bu yüzden bende cd den fan yaparak, hdd içinde bir bölüm oluşturarak böyle bir proje geliştirdim.
Bu arada not ederim ki cd den fan yapımını sitemizde bulabilirsiniz.


Malzemeler
Cd (dvd olabilir)
5 veya 12 v luk motor
karton veya demir ayaklık
iki veya dah fazla çıta (ayaklığın üstüne koymak için)
yeterli derecede kablo
Uhu veya silikon
Tabiki Hdd


Öncelikle demir ayaklığa motorumuzu yerleştirelim. Fazla resim çekemediğim için özür dilerim fakat yapımı çok basit.



Motorun altı düz olmadığı için kartondan yer yaptım. Şimdide Hdd koyacağımız bölümü yapalım ben eski bir tahta metrenin birkaç bölümünü kullanarak hdd için seri yaptım ve silikonladım.



Hdd için serimiz hazır
Pervanesini yerleştirip Hdd üzerine koyuyoruz.



İşte bu kadar basit Şimdide bağlatılarınızı yapın ve sonra bilgisayarınızı açıp keyfinize bakın. İlk çalıştığnda biraz ses yapabilir. Sonra o ses gider.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Buzda kaymayan kışlık bot yapımı

Ucuz havyalardan kaliteli havya yapımı

bahçe tipi basket potası yapımı